導入実績

2024年7月より納期短縮化プロジェクトに着手しました!

2013年3月サービス開始

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Google Japan グループ 様

情報・通信業

ご利用サービス

人事・給与・Globalシステム連携・世界複数拠点対応(シンガポール、アイルランド、ポーランド)

課題

  • APAC本部が統括している国の中で日本法人だけ処理スケジュールが長いため、日本以外の他国の給与計算スケジュールに影響を与えていた。

導入効果

  • 24年5月より自動化の開発を開始し25年3月より納期を3営業日短縮予定

グーグル ジャパンの給与計算業務のプロセス改善

これまで以上に堅固な協力体制を確立するために、短納期を軸としたプロセス改善プロジェクトを発足。独自の報酬制度に合わせてカスタマイズされたシステムを開発するなどして、成果を積み重ねています。
写真は6月にGoogle日本オフィスで行われたAPAC Payrollチームメンバーとの年次ミーティングでの一枚。プロジェクト中間報告、さらに先を見据えた業務改善に関する生産的な話し合いが行われました。
本PJ完了後は、さらなる短縮を図る計画です。

HR OneはGoogleのグローバルオペレーションの日本パートを担当し、さらなる短納期化と品質向上を進めるべくBPR(ビジネスプロセス・リエンジニアリング:Business Process Re-engineering)と自動化を進めてまいります。

Business process improvement project with Google Japan

We have launched a business process improvement project that focuses on short-term delivery in order to establish stronger cooperation than ever before. We are accumulating achievements with the project including the development of a system customized to Google’s unique compensation plan.
The photo here was taken at the Google Japan office during an annual meeting with Google’s APAC Payroll team members in June of this year. We had a productive discussion about the interim project report and our business improvements further into the future.

HR One, working as the Japan part for global operations of Google, will continue to strive for business process re-engineering and automation for shorter delivery and higher quality.

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